ده فجر

دهه فجر و مراسمات

ده فجر

دهه فجر و مراسمات

مشخصات بلاگ

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یابودهای زیادی انجام می‌گیرد.
تعداد روزهای برگزاری مراسم سالگرد انقلاب به ده روز افزایش پیدا کرده و از روز ورود روح‌الله خمینی به ایران در روز ۱۲ بهمن تا روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ محاسبه گردد. این در حالی بود که آیۀ مزبور در سورۀ‌ فجر به ماجرای دیگری اشاره دارد و تعداد روزهای بین ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نیز درواقع ۱۱ روز است.

بایگانی

راهپیمایی بیست و دو بهمن

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۵۱ ق.ظ

راهپیمایی ۲۲ بهمن که خبرگزاری های انگلیسی زبان از آن با عنوان مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران یاد می کنند، در ایران همه ساله با سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ ایران  و در آخرین روز از دهه فجر برگزار می‌شود.

 در این روز مردم به خیابان‌ها می‌آیند و جشن می‌گیرند.

صدها هزار نفر از ایرانیان هر ساله برای جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با راهپیمایی جمع می‌شوند. آنها شعارهایی با مضمون میثاق با آرمان‌های روح‌الله خمینی و همچنین شعار های ضد آمریکایی و استکبار جهانی را تکرار می‌کنند.

طبق روال هر ساله، در تهران، پایتخت ایران، راهپیمایان از ده نقطه مختلف تا میدان آزادی راهپیمایی می‌کنند و سپس در آنجا رئیس‌جمهور ایران مناسبت سالگرد انقلاب سخنرانی می‌کند.

 

  • فاطمه زمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی